2. listopadu 2014

Mrkvový dort




Ingredience
500 g nastrouhané mrkve
1 hrnek celozrnné špaldové mouky
1 hrnek celozrnné ječné mouky
1 hrnek rostlinného mléka
1/3 hrnku třtinového cukru
1 balení kypřícího prášku do pečiva bez fosfátů
1 a 1/2 lžíce perníkového koření
1 lžíce citrónové šťávy
hrst nasekaných vlašských ořechů
hrst nasekaných semínek (lněná, sezamová)
sušené ovoce dle výběru (rozinky, brusinky)

Postup
Nejprve očistíme a nastrouháme mrkev. Troubu předehřejeme na 150 stupňů a formu na dort vymažeme olejem a vysypeme kokosem. V míse smícháme všechny suché ingredience - dva druhy mouky, třtinový cukr, kypřící prášek, perníkové koření, ořechy a semínka. Poté přidáme nastrouhanou mrkev, mléko, citrónovou šťávu a vše dobře promícháme. Těsto nalijeme do formy a pečeme cca 45 minut (raději několikrát zkontrolovat špejlí). Dort necháme vychladnout po vyndání z trouby a pak ozdobíme (oříšky, semínky, datlovým nebo jiným sirupem).

Poznámky
Těstem na tento mrkvový dort jsem se inspirovala tady, ale pokaždé, když ho peču, do něj přidám něco jiného. Různé druhy ořechů (vlašské, kešu, lískové..), semínek (lněná, slunečnicová, sezamová..) nebo sušeného ovoce. Zkuste třeba brusinky, já moc nemusím rozinky, ale brusinky mi přijdou jako dobrá alternativa. A také střídám celozrnné mouky, podle toho, kterou doma zrovna mám. Kdo holduje vláčným dezertům, určitě si tento dortík taky oblíbí.


Máte rádi mrkvový dort? Nemáte někdo nějaký tip na dobrou polevu? Mě teda chutná samotný bez polevy, ale chtěla bych nějakou zkusit, jen jsem ještě nenašla recept, který by se mi líbil a mohla bych se jím inspirovat.

Žádné komentáře:

Okomentovat