29. října 2014

Dýňová polévka


Protože se blíží Halloween a dýně teď potkávám na každém kroku, rozhodla jsem se i já uvařit dýňovou polévku, na kterou se už nějakou dobu chystám. V obchodě jsem narazila na hrozně moc druhů dýní a nakonec jsem zvolila máslovou dýni, i když polévka by byla výborná určitě z každého druhu. Tento recept je vegetariánský, protože jsem použila máslo (snad mi všichni vegani odpustí...) Pokud budete chtít, mrkněte i na video:)


Ingredience
1 dýně
1-2 mrkve
1 cibule
0,5-1 litr vody, nebo zeleninového vývaru
olivový olej, nebo máslo
koření podle chuti

Postup
Nejprve si připravíme vývar (pokud budete dělat polévku z vývaru, jinak postačí voda). Cibuli a mrkev očistíme a nakrájíme. Dýni oloupeme, vydlabeme semínka a také nakrájíme na kostičky. Na oleji (nebo na másle) orestujeme cibuli, mrkev a po chvilce přidáme i dýni. Po restování nalijeme část vývaru (nebo vody) do hrnce se zeleninou a dusíme přibližně 20 minut. Po 20 minutách přilijeme zbytek vývaru a chvilku ještě povaříme. Ochutíme solí, pepřem, je možné nastrouhat i trošku muškátového oříšku nebo přisypat mletý zázvor. Pak už stačí jen rozmixovat tyčovým mixérem a podávat s dýňovými semínky.




Poznámky
Do této polévky je možné na konci přidat ještě smetanu (sójovou nebo normální). Já smetanové polévky a omáčky moc nemusím, proto jsem jí nepoužila. Přesto mě polévka překvapila svojí jemností a výbornou chutí. Původně jsem chtěla přidat ještě česnek, který mi bohužel zrovna došel, ale abych pravdu řekla, vůbec jsem ho v polévce nepostrádala. Opravdu skvělý tip na oběd, nebo večeři. V dýňové sezóně budu určitě vařit častěji!

Žádné komentáře:

Okomentovat